Program

Her finner du programmet

Artikler

Les artikler om bransjedagene

Påmelding

Gå hit for påmelding

Alumi

Tidligere student?

Torsdag 7 og fredag 8 September

Bransjedagene 2017 er en event- og flerkameraproduksjon for studenter, ansatte og bransjefolk innenfor TV, film, spill og animasjon.

Dette skal være et samlingspunkt som er fremtidsrettet og grenseløst. Vi vil ha fokus på oppdatert kunnskap om bransjens utvikling gjennom foredrag, debatter, Q & A´s, og et messeområde med ulike stands.
Bransjen og studentene skal kunne ha gjensidig interesse for hverandre, og studenter vil få et innblikk i ulike arbeidsplasser som er relevante for studiet sitt.
Bransjedagene vil derfor ha en stor og attraktiv markedsføringsverdi knyttet til vår bransje-nærhet. Hovedfokuset under disse dagene vil være å presentere fremtiden innen bl.a. utvikling av ny teknologi, innovasjon og tenkemåte i en bransje i stadig utvikling.

Program

“Hvordan vinne publikum?”

 

Torsdag 7.september skal vi utforske hvordan vi kan gjøre suksess når alt vi kjenner er i kontinuerlig forandring, fordi ny og grenseoverskridende teknologi tar oss inn i en framtid vi så vidt aner konturene av.

 

 

08.30-09.00 – Registrering 09.25-09.30 – Velkomsttale: Dekan v/ TVF Hege Michelsen

 

 

09:30- 10:10 – IKKE GLEM PUBLIKUMMET!

NFI v/Lars Løge

Hvordan skal vi lykkes når alt vi kjenner er i kontinuerlig forandring? “Ikke glem publikummet”, understreker NFI-konsulent Lars Løge. Han sitter på en av de største pengesekkene, og er dermed med å avgjøre hva vi skal se på skjerm på alle plattformer de neste fire årene. Hva betyr «publikum» for NFI, nå som NFI har innført plattformnøytralitet? Og hva betyr publikum for finansieringen av ditt prosjekt?

 

10.25-11.25 – PLATTFORMER OG DERES MÅLGRUPPER

Vilde Schancke Sundet og Mari Magnus

Film- og TV-forsker Vilde Schanke Sundet følger opp med en analyse av SKAM-publikummet, og hvordan nye måter å produsere TV på har endret relasjonen mellom TV-bransjen og publikum. Hun kjører i tospann med Skams nettprodusent i NRK, Mari Magnus, som deler sine erfaringer med å jobbe med denne suksess-serien som på alle plan tenkte på publikummet sitt; fra planlegging og utvikling, til produksjon og publisering.

 

11.45-12.25 – FLERMEDIALITET

Petter Wallace

Petter Wallace fra NRK trekker tråder ut fra foredraget om ‘Plattformer og deres målgrupper” ved å snakke om flermedialitet. Kompetansen film- og TV- folk må ha i dag, er en helt annen enn bare for ett år siden. Petter deler kunnskap om hvordan vi bør tenke og hva vi må kunne for å navigere i dette nyteknologiske landskapet som endrer seg hele tiden. Han vil også snakke om hvor yrkesmulighetene ligger i fremtidens norske mediemarked – og hvor de mest sannsynlig ikke ligger.

 

 

12.25-14.35 – Lunsjpause + utstillermingling

 

 

14.35-15.15 – AUDIOVISUELLE HISTORIER PÅ SOSIALE MEDIER

Christina Parker & Galvan Mehidi

Hvordan skal man nå ut i sosiale medier med audiovisuelle historier? Christina Parker (COO) fra Splay og produsenten Galvan Mehidi skal snakke mer om dette og om mekanismene i dagens markedsføring. Dokumentar- og spillefilm må komme på “nettbanen” og være på YouTube o.l. for å nå ut til publikum. Produsenten vil også snakke om det mer filmtekniske rundt nett-TV.

 

    15.30-15.45 Ingvild Daae introduksjon.

Ingvild er tidligere student ved TVF og er nå administrerende direktør for Monster.

 

15.45-16.15 – PANELDISKUSJON

Dagens siste del på programmet består av en konstruktiv og løsningsorientert paneldiskusjon hvor foredragsholderne sammen skal komme fram til: Hvordan vinne publikum, på kryss og tvers av format, sjanger og plattform? I panelet inviterer vi også en special guest, tidligere TV-student Ingvild Daae, som nå er adm.dir. i Monster.

 

PUBMINGLING

På kvelden tar vi turen til Kulturscenen Cafe Stift som ligger i Kirkegata 41. Her kan man kose seg med drikke og mat og stifte nye bekjentskap. 

“Kunstig intelligens, venn eller fiende?”

 

Ny og grenseoverskridende teknologi inntar bransjen vår på kryss og tvers og gir oss nye muligheter til både å skape og uttrykke oss. I dette landskapet har også den kunstige intelligensen begynt å bli synlig, og det er denne som vil få fokus fredag 8.september. Roboter skriver manus og klipper trailere, men kan de lage kunst? Og hvordan faktasjekker en robot? Hva vil framtiden bringe?

 

08.30-09.20 – Registrering og velkomst 

 

09.30-10.10 – DEN FAKTASJEKKENDE ROBOTEN WATSON

IBM

IBM presenterer Watson, roboten som kan faktasjekke og klippe filmtrailere. De snakker om teknologien, og hvilke muligheter den gir oss i mediebransjen. Er vi klar over alt det denne roboten faktisk kan få til? Hvilke konsekvenser vil dette ha for samfunnet og bransjen vår?

 

10.20-11.00 – DEN KUNSTIGE INTELLIGENS MØRKE SIDE

Simon McCallum

Er det noe ved den kunstige intelligensen vi bør frykte? Klarer vi å holde robotene under menneskelig kontroll? Og bør vi ha kontroll? Hvorfor? Simon McCallum er spill-forsker ved NTNU, og vil snakke om det sosiale ansvaret mennesker har for handlingene til kunstig intelligens.

 

 

11.10-11.50 – KUNSTIG INTELLIGENS FOR MEDIEBRANSJEN

NRK Beta v/ Marius Arnesen og Eirik Solheim

NRK Beta snakker om kunstig intelligens knyttet opp mot film- og TV produksjon. De forklarer grunnprinsippene for kunstig intelligens, viser eksempler på muligheter som finnes og drøfter etiske dilemma og potensielle utfordringer.

 

 

11.50-13.35 – Lunsjpause og utstillermingling 

 

 

13.35-14.45 – ROBOTER LAGER KUNST

Oscar Sharp

BAFTA-nominerte Oscar Sharp kommer for å presentere filmene han har produsert ved hjelp av kunstig intelligens. I samarbeid med AI-forsker Ross Goodwin fra New York University har han lært opp roboten “Jetson” i å skrive kortfilmmanus. Manusene har blitt filmatisert med skuespillere, og regissør Sharp forteller om hvordan idéen oppsto, prosessen og resultatet. Kan roboter også ta over det kunstneriske arbeidet film- TV- og spill-bransjen jobber med? Er det i så fall en bra eller en dårlig ting? Og hva skjer når robotene ikke lenger gjør det vi vil at de skal gjøre, men går sine egne veier? Slik som den manusskrivende roboten “Jetson”, som fikk navnet tildelt av Sharp og Goodwin, men som plutselig begynte å insistere på at den ville bli kalt Benjamin…?

 

15.05 – 15.45 – PANELDISKUSJON

Vi avrunder bransjedagene med en paneldiskusjon hvor foredragsholderne sammen deler synspunkter på om disse nye robotene er venner eller fiender. Bør vi frykte eller elske dem? Diskusjonen avsluttes med en avstemming gjennom kahoot!

 

Mer kommer! Følg oss på Bransjedagene ved TV-skolen sin Facebook side for oppdateringer.

Påmelding

Påmeldingsfrist: Fortløpende

Pris pr. person: 150,- per dag

Avgiften inkluderer lunsj, kaffe og enkel bevertning under dagene.

Prisen for påmelding etter 1 september er 250,-

Info

Foredragene starter kl 0830 og avsluttes ca kl 17.00 begge dagene

Hvilk(e) dag(er) deltar dere på?

HER HOLDES BRANSJEDAGENE 2017

Lillehammer Hotell

Tilbake til toppen av siden